Han transcurrido los primeros 90 dias

calendariHola a tod@s.

¿Cómo estáis?

Han transcurrido ya los primeros 90 dias, desde que el pasado dia 21 de mayo, se aprobó en el Parlamento de Cataluña una resolución parlamentaria, (fruto del trabajo y el esfuerzo de la Comisión Promotora de la iniciativa legislativa popular, de quienes colaboraron con ella, y de los firmantes de la Iniciativa legislativa que se presentó), en favor de la mejora en la atención médica a los enfermos de fibromiàlgia i/o de fatiga crónica.

En este mismo blog, podéis encontrar información acerca de esta resolución y lo que significa para el colectivo de enfermos de fibromialgia y/o fatiga crónica en Catalunya.

La buena voluntad de la Consejería de Salud de la Generalitat de Catalunya, deberia ya de traducirse en algun tipo de medida, para que el colectivo de enfermos de fibromialgia y /o de síndrome de fatiga crónica, empiece a notar que ha mejorado su situación.

Quizás, este sea un buen momento, para que desde la Consejeria de Salud, nos expliquen qué trabajo se ha empezado a desarrollar para lograr el cumplimiento de las disposiciones que se contienen en esa resolución. Los enfermos y sus familiares que tanto hemos sufrido, merecemos esa explicación…

No os quepa ninguna duda de que estaremos siguiendo el cumplimiento del texto aprobado en el parlamento de Cataluña, texto que a fin de cuentas, es una mandato que hace el parlamento al govern de la Generalitat de   Catalunya, y que por lo tanto, debe ser cumplido en el contenido de sus disposiciones y en el plazo de tiempo que el propio texto fija claramente. Un año desde “su entrada en vigor”…

Es momento para recordar, que todos los parlamentarios (eso incluye a miembros del govern de Catalunya), votaron a favor de la aprobación de esta resolución parlamentaria, y por lo tanto estan doblemente obligados a hacer posible el cumplimiento íntegro de las disposiciones que contiene la resolución aprobada.

Saludos a tod@s y continuad (en la medida que os sea posible) disfrutando del verano…

Jordi.

 

7 responses to “Han transcurrido los primeros 90 dias

  1. Hola, Jordi i tots.
    Doncs de moment encara queda una mica d’estiu i hem d’intentar disfrutar-lo tant com es pugui, que l’hivern és llarg i feixuc… Per descomptat que ens hem de mantenir atents al compliment de la resolució, i denunciar ben alt i ben clar, si cal, allò que no s’estigui fent, o no s’estigui fent com es va aprovar.
    Parlant d’una altra cosa: crec que hi deu haver algun problema amb Fibrodiario, o potser el problema és meu i del meu ordinador, però el cas és que fa força dies que no s’hi poden entrar comentaris.
    I de moment res més: el que dèiem, a disfrutar de l’estiu, del mar, de l’aire lliure i del bon temps mentre es pugui i tant com es pugui. A carregar les piles per a la tardor, per poder fer els deures i vigilar que tothom els faci…
    Salut i abraçades per a tots!

  2. No se para que sirve la “Resolució” si el ICAM sigue a lo suyo. Hoy mismo le han dado el alta a mi mujer. 10/10 en la escala del dolor, todos los tender points…, (Informes del Hospital Clínic), en fin…,me parece que está claro lo que vale la “palabra” del Parlament…..

  3. Hola, José Miguel.
    Siento mucho que estéis pasando por esta situación.Sencillamente es indignante.
    Pero no perdamos el ánimo. Hay que pensar, que hasta antes del dia 21 de mayo, dia en que se aprobó por unanimidad esa resolución, estas enfermedades, no tenían un reconocimiento explícito del poder legislativo catalàn.
    La resolución establece un plazo de un año, y no te quepa ninguna duda, de que quienes estuvimos trabajando para que esa resolución viera la luz, estamos vigilantes.
    Cuando formalmente se pueda hacer, exigiremos su cumplimiento, y en esta labor de vigilancia y exigencia, no estaremos solos.
    También te comentaria, que si en algún momento os habéis sentido mal atendidos por el ICAM, debéis saber que estáis en vuestro derecho de presentar una reclamación…
    No sabes lo mal que me hace sentir el hecho de enterarme de que sigue ocurriendo en el ICAM que no e tienen en cuenta los informes médicos…
    Deseo que tu esposa pase muchos más dias buenos que malos

  4. Carta publicada a la secció El lector escriu d’El Punt del dia 12 de setembre passat. Sense comentaris!
    —————————————-
    Malalts greument abandonats!
    Al cap de tres mesos d’estar de baixa mèdica per fibromiàlgia i fatiga crònica (encefalitis miàlgica) l’ICAM em cita per tal de valorar si puc continuar o no amb la incapacitat temporal. M’envien a una inspectora reumatòloga que certifica una vegada més la meva malaltia. Malgrat l’informe d’aquesta doctora i altres que aporto d’altres metges de la Seguretat Social, em diuen: «Fins aquí hem arribat. Et donem l’alta mèdica perquè pots moure les articulacions. No pots demanar la baixa mèdica en els pròxims sis mesos, i si la demanes hauràs de venir en el termini de 48 hores a validar-la aquí.»
    M’incorporo a la feina (empresa pública). Demano que em recol·loquin en un altre lloc per mirar d’aguantar a la feina tant com pugui. La resposta és «no»! Em diuen: «Has de tornar a agafar la baixa, perquè tal com estàs no pots treballar.» El metge de capçalera em torna a fer la baixa… Torno a l’ICAM perquè me la validin. No deixen entrar a la consulta el familiar que ve amb mi. Un cop dins, la inspectora metgessa em diu a crits: «Com t’atreveixes a venir a buscar la baixa quan només fa un mes i mig que et vam donar l’alta mèdica! Ja ho sabem tots que tens fibromiàlgia, però el dolor no es pot mesurar!»
    M’invalida la baixa, els informes ni se’ls mira. Tant li fa! Me’n vaig plorant. Quina poca humanitat! Torno a la feina i… no sé quan de temps podré aguantar patint i patint.
    Quina altra alternativa tenim les persones malaltes? O potser sí, que n’hi ha alguna: deixar la feina i tirar-nos a la via del tren? / MONTSERRAT FERNÁNDEZ. Barcelona (Barcelonès).
    —————————————-
    ¡Enfermos gravemente abandonados!
    Al cabo de tres meses de estar de baja médica por fibromialgia y fatiga crónica (encefalitis miálgica) el ICAM me cita para valorar si puedo continuar o no con la incapacidad temporal. Me envían a una inspectora reumatóloga que certifica una vez más mi enfermedad. A pesar del informe de esta doctora y otros que aporto de otros médicos de la Seguridad Social, me dicen: «Hasta aquí hemos llegado. Te damos el alta médica porque puedes mover las articulaciones. No puedes pedir la baixa médica en los próximos seis meses, y si la pides tendrás que venir en el plazo de 48 horas a validarla aquí.»
    Me incorporo al trabajo (empresa pública). Pido que me recoloquen en otro puesto para intentar aguantar en el trabajo tanto como pueda. La respuesta es «no»! Me dicen: «Tienes que volver a coger la baja, porque tal como estás no puedes trabajar.» El médico de cabecera me vuelve a hacer la baja… Vuelvo al ICAM para que me la validen. No dejan entrar a la consulta el familiar que viene conmigo. Una vez dentro, la inspectora médica me dice a gritos: «¡¿Cómo te atreves a venir a buscar la baja quan solo hace un mes y medio que te dimos el alta médica?! ¡Ja lo sabemos todos, que tienes fibromiálgia, pero el dolor no se puede medir!»
    Me invalida la baja, los informes ni los mira. ¡Tanto da! Me voy llorando. ¡Qué poca humanidad! Vuelvo al trabajo y… no sé cuanto tiempo podré aguantar sufriendo y sufriendo.

  5. Hola Jordi!
    Moltes gràcies per la teva col·laboraciò per la part que et toca també sobre la malaltia. T’haig de dir que ja han passat 180 dies sobre la aprobació del Parlament de la Llei dels malalts de FM. Al dia 10 d’octubre em van donar l’alta médica el ICAM, perque la Psiquiatra de la LABOR Balmes 25, de BCN; on em van enviar va considerar que no estic prou malalta per seguir de baixa laboral signat pel seu equip mèdic.
    Estic diagnosticada per un altre Reumatoleg que em va adreçar el ICAM a part del meu amb una intensitat de dolor de 54/54 i 18/18 punts fibromialgic.
    No veig que res del que es va aceptar i que jo creia que començaven a estar concienciats doni cap resultat positiu. Estic desesperada i ja no se que fer. De moment aguanto com puc i segueixo els dos blogs que hi han sobre la FM que son el teu i el de la Maite. Us admiro les forces que teni-ho per lluitar ja no em sento tant sola.
    Seguirem endavant allà on sigui, sigui com sigui.

  6. ni fibromalgia ni nunguna enfermedad cuanta para el ICAM y uno se ve indefenso y no me extraña que haya personas que agreden a los medicos , yo misma cada vez que salgo de alli me dan ganas de hacerlo.
    mi experiencia con el ICAM desesperante , mi caso es que tengo la espalda fusionada desde la L4 L5 y S1 ademas tengo fatiga cronica, y en menor grado fibromalgia ademas de problemas musculares que aun estan investigando.
    llevo cumplidas dos ITT de 18 meses cada una, solicitando la invalidez por dos veces y denegada, ahora estoy a la espera de la tercera resulucion que me han dicho que tardara 8 meses o mas.
    Tambien me han operado de estrechamiento de canal a nivel de la L3 que me tocaba el nervio y la medula osea con los consiguientes dolores.
    me dijeron que habia que fusionar la L3 tambien, ya que por eso no podia casi caminar ni, estar 5 minutos de pies, y con dolor hasta durmiendo en las piernas y cadera , pero que si no trabajaba ni hacia esfurzos retrasara la operacion cuanto pudiera, ya que en unos 5 años casi con toda seguridad me tendrian que seguir fusionando hacia arriba (como a pasado con la L3 y ademas es degenerativo)a si despues que el ICAM no me valida una bja por que dice que tienen que pasar 6 meses, como no puedo trabajar aunque quiera me dieron las vacaciones y asuntos personales.
    el dia 16 de marzo tenia que presentarme a trabajar, pero resulta que me operan el dia 31 (fusion de L3 y del canal estrechado)Ertrodesis en madrid y tengo toda la famila aqui a si que me empadrone y solicite la baja aqui, que me la dieron sin problemas despues de como me vieron, ademas yo no puedo hacer nada entre la espalda y la fatiga cronica no me hago ni comida a si que estoy aqui atendida por la familia.
    Hoy me han dicho en el trabajo que he de validar la baja, a si que entre que casi no puedo estar de pie entre el preoperatorio la transfusion de sangre para mi operacion y todo esto me esta creando una gran ansiedad y me dan ganas de denunciar al ICAM por las barbaridades que estan haciendo con la gente Trabajo para el ICASS en una residencia de ancianos de animadora sociocultural y me deniegan la invalidez por que dicen que mi trabajo lo puedo realizar, aunque tus les digas que no puedes ni estar de pie ni siquiera llegar al trabajo en fin. los informes medicos tambien lo dicen pruevas traumatologicas neurologicas pscologicas etc
    pregunte a la doctora del Icam que especialidad tenia y me dijo medico de familia mi pregunta es ¿ como esta persona que no es especialista traumatologa ni reumatologa se digna en pasar por alto y en rebocar la historia medica de especialistas? nos deberiamos juntar todas las personas en igual situacion y denunciar masivamente al ICAM
    bueno como ven me siento indignada y muy afectada a las puertas de una operacion jodida y que te digan que valides la baja

  7. UN ANY SENSE SORTIR DE CASA, SEMPRE ACOMPANYADA PER EL MEU HOME, NETEJO UNA CUINA D’ UNS 40 M2 CADA DIA, NEVERAS FREDES, BAIXOS, CAMPANES, AGAFO OLLES DE 40-60 KILOS, TIRO ESCOMBRARIES ETC… NO PODIA MÉS, EM VAIG QUEDAR CLAVADA, QUAN VAIG AL TRAUMATOLEG EM DIU QUE EL MEU PROBLEMA ES DE REUMATOLOGIA, EM DIAGNOSTIQUEN FIBROMIALGIA I AQUI COMENÇA, LA MEVA DEPRESIÓ REAL, JA QUE AL NO PRESENTARME A LA FEINA, ARA ESTIC COMPLETAMENT DESEMPARADA, SENSE FINIQUITO I SENSE FEINA, GRACIES A LA SENYORA (PER DI ALGUNA COSA) QUE EM VA ATENDRE AL ICAM, HAIG DE DIR QUE LA MEVA METGESA, NO ESTA D¡ ACORD AMB LA RESOLUCIÓ, I QUE DIU, QUE NO SAP PER QUE DEMANEN INFORMES SI PASEN DE LA SEU DIAGNOSTIC,
    US ENVIO LA MEVA CARTA DE RECLAMACIÓ, JA SE QUE AIXÓ ACABARÀ AL JUTGATS, PERO S’ HAN RIGUT DE LA MEVA ENFERMETAT I SOBRETOT DE LA MEVA INTELIGENCIA, ES UNA VERGONYA.
    JO NOMÉS VOLIA PASAR PER SEGURETAT DE LA SALUT I PODER TORNAR A COMENÇAR , AMB EL MEU FINIQUITO I EL MEU PARO, NO VULL UNA PENSIÓ, NOMÉS UNA FEINA QUE NO REQUEREIXI TANT ESFORÇ, NO ES JUST, HE PLORAT MOLT, PERO DEVANT DE LA INJUSTICIA, T’ HAS DE FER FORTA, ARA SE QUE ANIRÉ FINS AL FINAL, NO US RENDIU!!!!!
    CARTA ENVIADA AL ICAM:
    “Desprès d’ haver estat informada, dels procediments per fer la meva reclamació d’ alta mèdica, i en consulta amb l’ agencia de Salut Laboral, Cap de Recursos Humans,
    Exposo: Errors de forma i contingut en el document d’ alta, EL DIA……, Atesa per la Dra………………., col•legiat……….., li faig saber la total falta de professionalitat i ètica de la esmentada doctora, ja que, en meitat de la consulta, va rebre una trucada, i va dir textualment “Espereu-me, acabo deseguida baixo”, quan vaig sortir de l’ Edifici Puigmal, estava a la porta fumant amb altres companyes, aquest comportament es inadmissible.
    Gràcies a aquesta falta absoluta d’ interès i despreci pel meu estat de salut ;no consten correctament ni les dades de l’ empresa on treballo, ni les meves pròpies, tot hi presentar documentació original i fotocopia, que ni es va mirar.
    Desprès de 12 mesos de baixa i estan en aquesta situació des de el 2005, presentant informes actualitzats de la meva evolució i tractament que segueixo, tot i que el motiu de la baixa es per dolor crònic , fatiga, diagnosticat com a Fibromialgía, seguit de quadre d’ ansietat i trastorn de pànic, la resolució d’ aquesta doctora, desprès d’un reconeixement de 15 minuts escassos, per que tenia molta pressa, es que tinc Neuràlgia i Neuritis inespecífiques, com pot entendre, el motiu de l’alta no correspon amb el de la baixa, tot i així el diagnòstic del reconeixement mèdic, que van ser quatre moviments de circ, es :
    SIN LIMITACION FUNCIONAL INCAPACITANTE ACTUAL,
    aixó si, em va donar un consell ( que si dormis més , no em faria tan mal tot), espero que aquesta senyora actuí d’ aquesta manera per compte propi i no per pautes habituals dels insepectors de l’ Icam, seria molt preocupant .
    Sàpiga faig copia d’ aquesta carta i del que es refereix a la resolució de tot el que li he trasmés, tant als meus metges, a inspecció del meu Cap , al Servei Català de Salut i Síndic de Greuges, tal hi com m’ han aconsellat.
    Presento de nou, tota la documentació i Informes mèdics, espero que aquesta vegada, almenys actuïn amb serietat,
    Firma Solicitant,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s